Tigerforum.pl
Strefa motocykla - Tiger 800 / XC => Akcesoria i modyfikacje => Wątek zaczęty przez: kamil w 20 Marca 2015, 22:02:21
-
Panowie - zastanawiam sie poważnie nad zakupem poniższej szyby w rozmiarze 21'
http://www.ceebaileys.com/triumph/triumph_tiger800xc_ws.html
Mam możliwość zamówienia tego przez znajomego z USA. Jak by ktoś chciał sie dopisać do zamówienia to nie ma problemu.
-
Zadzwoń do MGG , jak znam życie to ze 150zł będą chcieli.
http://www.mgg.com.pl/index.html?PHPSESSID=5f9derhmprbeqmtbn0lt86k1g1
-
WieRcik dzięki za linka. Juz kiedyś odwiedzałem ich stronę. Niestety aktualnie w ofercie nie maja nic do XC. Dzisiaj zadzwonię i wybadam temat. W tej cenie troszkę boje sie o jakość, a dokładnie elastyczność na uderzenia tej szyby. W maszynach typu czopper zda egzamin, ale w naszych tygrysach przy pierwszej glebie wyglada na taka co od razu pęknie. Miałem kiedyś w swoim BMW szybę Z-technik. Można to było kijem bejsbolowym napieprzać i sie nic nie działo. Pogadam z firma i dam znać kolegom co i jak.
-
Widziałem dwie szyby od nich jedna do Varadero a druga do ZX10 , z żadną z nich nic się nie działo , a młody regularnie na każdym wyjeździe leżał , szyby się nie odbarwił ani nie odkształciły , potrzebowałem szybę turystyczną do Sprinta i jedyne czego chcieli to starą na rozmierzenie śrub mocujących i wzór w wymiarami (wysokość) do nowej , wtedy czas oczekiwania to 2 tygodnie , ale trafiłem oryginał i go kupiłem , niestety nie był to zbyt trafiony zakup i musiałem dokupić deflektor.
-
W dwóch poprzednich maszynach zmieniłem szyby na MGG i z żadną nie miałem kłopotów. Jedynie przy aprili trzeba było lekko dopasować któryś otwór.
-
Ok. W takim razie szyby są raczej ok. Problem z Tigerem 800 i większa szyba polega na tym, ze nie ma jej do czego przykręcić. Trzeba jednocześnie szukać szyby z jakimś rozwiązaniem (stelażem) mocującym. Widziałem na zachodnich forach jak w standardowe otwory montowali większe żeby i ten element na dole w podstawie szyby pękał. Ta która zaproponowałem ma swietnie zaplanowana ta półkę. Można do niej od razu zainstalować sobie GPS. Niestety wczoraj nie udało mi sie z nikim skontaktować z linku od WieRcika. Ładna pogoda była, może nie chciało im sie pracować w sobotę. Zadzwonię w poniedziałek.
-
Masz wzór stelaża podjedź do obojętnie jakiego magika z giętarką do rur i po sprawie , a w MGG powiedz że szyba w tym miejscu lubi pękać i niech ją zrobią z grubszego materiału , mój stelaż wymodziłem ze starego Sprintowego i to praktycznie w jeden dzień nie mając żadnego wzoru i wszystko praktycznie robione w powietrzu , najpierw pokleiliśmy to poksyliną a potem pospawali , zwróć uwagę na to że podobny stelaż był w Triumphie Trophy może jego da się zaadoptować. A ile w ogóle ten zestaw ma kosztować bo jakoś nie widzę ? Bo nie wiadomo czy warto rzeźbić w gównie.
http://allegro.pl/stelaz-mocowanie-triumph-trophy-900-i5088343492.html
-
Kamil, właśnie ile kosztował by ten zestaw też jestem ciekawy. A chętnie zwiększył bym osłonę przed wiatrem.
-
WieRcik cały problem rozchodzi sie o to, ze u nas nie ma żadnego stelaża, a tym bardziej nie mam żadnego szablonu. Można zrobić najpierw podobna belkę z podanego przeze mnie linku i dopiero potem kombinować z dorobieniem szyby. To nie szyba pęka na dole tylko takie wąsy, które ja trzymają na dole. Ten element jest chyba jakimś stopem aluminium.
-
Arkad4 przesyłka kosztowała by nas ok 20-25 dolarów plus koszt wybranej przez Ciebie szyby. Oczywiscie koszta przesyłki wtedy podzielimy sobie na pół. Ja bym sie chyba decydował na ta 21' oczywiscie jasna.
-
Ale powiedz mi ile kosztuje ta szyba ze stelażem, bo chyba jestem ślepy i nie widzę 8)
-
Ok. Już znalazłem, 269 $ to dla mnie dużo.
-
Dla mnie to tez troszkę duzo. W każdym bądź razie z tych wszystkich, które widziałem do naszego moto ta podoba mi sie najbardziej. Jeszcze pomyśle. Najlepszym czasem na takie zakupy jest zima. W lato kasa jest potrzebna żeby jeździć. :-)
-
Sporo jak za kawałek rurki i plastiku , ale wygląda fajnie.
-
Ja też aktualnie się rozgladam, i bardzo spodobała mi sie szyba od GIVI. Wyglada jak sporych rozmiarów żagiel. Jak sie sezon rozkręci podjadę gdzieś aby ją pomacać.
-
Nie wiem czy to widzieliście , fajne rozwiązanie i chyba nawet szyby nie trzeba wymieniać
http://www.madstad.com/s.nl/sc.7/category.2468/.f
https://www.youtube.com/watch?v=0168zh-yWXM
-
Powiem ci WieRcik, naprawdę ciekawe rozwiązanie.
-
Faktycznie fajne rozwiazanie. Takie widziałem juz w Givi do naszego sprzętu. Mam trochę obawy, czy dało by radę to zaadoptować do mojej szyby. W XC oryginalne wsporniki są dość filigranowe. Wg mnie dołożenie tam czegos takiego zmasakruje obecne mocowania. Nie ma siły coś pęknie. Zastanawiam sie nad zrobieniem takiego stelażu jak z podanego przez mnie linku. Jest duzo zdjeć dobrej jakości. Jak bym miał ten element można podjechać do firmy podanej przez WieRcika po szybę. Kosztownie to pewnie był by najbardziej optymalny wariant.
-
Kamil pamiętaj o mnie :D
-
Arkad4 jeśli będę próbował dorabiać ten element to dam znać. W razie czego zrobimy dwie sztuki. Muszę sie jeszcze skontaktować z ta firma od szyb czy by dorobili i za ile, żeby wiedzieć ile to będzie kosztowało.
-
Ok. Dzięki, zawsze koszty można podzielić na 2. :D
-
MGG jest dobre , dorabiali nam kilka szyb i zawsze było 150zł >:D >:D >:D ale to na początku zimy.
-
Panowie, jak to zwykle bywa w moim przypadku szybka decyzja z dnia dzisiejszego. Zakupiłem jednak szybę Givi AF6401 Airflow Windshield Screen do swojego Tigera 800 XC. Koszt z odbiorem własnym 532 zł. Bardzo spodobała mi się ta regulacja lub możliwość całkowitego zdjęcia tej góry. Do wolnej jazdy off się ją opuści całkowicie. Niestety będzie dopiero za 2-3 tyg, pomimo tego, że sklep dziś składa zamówienie.
-
Jak trochę pojeździsz to napisz coś o swoich spostrzeżeniach. Natomiast ja zastanawiam się nad tym modelem:
PUIG 5918H
Chociaż na razie będę próbował deflektor od Darkojaka, kupiłem ten z regulowaną wysokością i kątem pochylenia. Obawiam się jednak, że dla szyby taki deflektor może być za dużym ciężarem.
Arek
-
Dokładnie o tej szybie GIVI wspominałem na poprzedniej stronie. Jak zmontujesz to strzel jakiegoś filma jak to sie wszystko składa no i czy chroni przed wiatrem jak należy.
Jak sie to składa już wiem:
https://www.youtube.com/watch?v=ASEKytFbeLw
Wyglada rozsądnie. Jedne mały szkopół. Tę ruchomą górną cześć da sie chyba poprostu w całości wysunąć, wiec kiedyś wracając na parking do motocykla, może sie okazać że już tej części nie masz.
-
W tej cenie nie ma co rzeźbić i cudować.
-
Też mi się tak wydaje WieRcik. Trzeba teraz trochę poczekać. Jak zamontuję to oczywiście wrzucę fotki i jakiś filmik jak to się składa. Dam też info odnośnie mojego odczucia jak ta szyba się sprawuje.
-
Arkad4 ja mam już deflektor przy swojej oryginalnej szybie. Mój ma co prawda tylko 5 cm (bałem się czy nic się nie stanie z szybą), ale uwierz mi to niewiele daje. Lepiej od razu zainwestować w większą szybę. Mój jest całkowicie odkręcany i regulowany. Jak dostanę swoją szybę, to mogę Ci go pożyczyć. Sam sprawdzisz czy to dobry patent. Ja mam firmy MRA.
-
dzięki Kamil za propozycję, ale ja wypróbuję deflektor od darkojaka, w dl miałem od niego i spisywał się rewelacyjnie.
Bozia poskąpiła mi wzrostu, także może to wystarczy, a jak nie to będę dalej myślał.
Arek
-
PrzemekADV ma deflektory
-
No u mnie niestety reflektor sie nie sprawdzał. O ile jestem w stanie znieść masę robali na ramionach to na kasku trochę trudno mi sie do tego przyzwyczaić po przesiadce z BMW. Protestujemy zobaczymy.
-
Reflektor ci sie na szybie nie sprawdzał? NO nie dziwię się ;)
-
Miałem na myśli oczywiscie deflektor. Ach ta auto korekta na srajfonie ;-)
-
A propos auto korekty, kiedyś w sporządzonym prze ze mnie raporcie przedstawianym na sesji rady miasta, zamiast skali staninowej pojawiła się skala stanikowa ;D. Radni mieli ubaw.
Także aut korekta jak to mawiał "prezydęt" ma plusy dodatnie i plusy ujemne.
Arek
-
;) :) :D 8)
-
kamil i co z tą szybą bo ciekaw O:-)
-
kamil i co z tą szybą bo ciekaw O:-)
Czekamy. Facet od razu powiedział, ze będzie po świętach. Jak tylko dostanę to od razu montaż, a potem to juz zdjęcia i relacja dla kolegów z forum. Myśle, ze najpóźniej w przyszły weekend będzie na moto.
-
Trafiłem jeszcze na takie cóś
http://www.powerbronzeusa.com/searchedproducts.aspx?maketext=TRIUMPH&modeltext=TIGER%20800%20XC&yeartext=11
-
a byłem na tej stronce ;D, ale nie wiem co do T800 OE szyba wysoka mi wystarcza, to że trochę much ::), po wcześniejszym nakedzie to i tak jest zarabiście ;), można deflektor zapodać jak kogoś nie wkurza nadmierne drganie przez obciążenie góry >:D
-
Mam deflektor w Sprincie i FJR do 220km/h nie odczułem żadnych drgań ani niczego takiego.
-
ale w T800 jest bardzo liche to mocowanie szyby, na samym dole co powoduje drganie
-
Kamil, co tam z tą szybą? Zamontowana, przetestowana?
-
Szyba doszła. Założona podobnie jak i nawigacja tomtom rider 400. Zdjęcia robione w garażu dość późno bez światła z urobalonym sprzętem :-). Pierwsze wnioski jest spora (to dobrze). Mechanizm regulacji działa bardzo ładnie. Montaż bez żadnych problemów. Niestety jeszcze nie testowana w jeździe. Jutro pracuje do pozna, a czwartek mam juz zaplanowany na co innego. Pierwsze jazdy pewnie dopiero w piątek. Będę informował co i jak. P.S. sorry za ten bałagan.
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Muszę przyznać a nie lubię rzeźbienia, że bardzo estetycznie to wygląda. Szczególnie element montażowy, który jak widać pełni funkcję usztywnienia całej konstrukcji. Myślę, że będzie się nieźle sprawować ale opór powietrza jak depniesz koło 200 setek będzie ogromny za to komfort też bez porównania. Czekam na relację. Pozdro!
-
Dlaczego piszesz o "rzeźbieniu"? To oryginalna szyba GIVI która jak mniemam montuje się do mocowań oryginalnej szyby. Rzeźbienia tu nie ma.
Kamil, a co to za podwyższenie kierownicy tam widzę? Jakaś konkretna firma i o ile ci to dźwigło kierownice?
-
Dzięki chłopaki. Nie mogę doczekać się testowania. Co do podwyższenia jest ono firmy ROX. Wszystko poszło do góry o 5 cm (moim zdaniem tak to powinno być w serii). Jak dla mnie różnica olbrzymia na plus. Mają różne rozmiary (czytaj wysokości) i kolorki. Co kto chce. Do 5 cm nie potrzeba nic zmieniać z przewodami (tak było napisane na stronie producenta do mojego moto - i to była prawda).
-
Ja podniosłem o 2cm i już widzę zdecydowaną różnice. Ciekaw jak to sie sprawuje z dodatkowymi trzema.
Widzisz kurde, byłbyś w Częstochowie to byś dał pomacać.
-
Bedzie jeszcze okazja i to nie jedna do spotkania. W weekend majowy wybieram sie z kumplami na Mazury. Nie mam porównania jak by było z niższym podniesieniem, ale jestem bardzo zadowolony ze swojego. Jak sie spotkamy to będzie można sobie porównać tą i jeszcze pewnie pare innych rzeczy.
-
Elemeledudek mówiąc o rzeźbieniu miałem na myśli usprawnianie rozwiązań fabrycznych. Nie zawsze pomysły nawet na markowych np. GIVI częściach są idealne. Widziałem już takie cuda adaptacyjne, że dech zapiera skąd takie pomysły. W opisywanym przypadku moto zyskało na użytkowości ale też na urodzie a to już sukces.
-
Więc tak po kolei jak obiecywałem moje odczucia z testowania poniższych rzeczy podczas dwóch dni weekendu majowego. Przejechane 850 km.
1. Szyba Givi Airflow vs oryginalna (nie turystyczna)
Zalety
- jest spora i o to chodziło (odczucia podobne jak bym jechał GS-em w wersji ADV)
- ochrona przed wiatrem jest więcej niż zadowalająca. Przy podniesieniu regulacji na maksa do góry (największa szyba) moje całe ramiona oraz głowa z kaskiem jest całkowicie schowana za szybą. Wzrost 180cm. Kanapa w konfiguracji wysoka.
- przez cały dystans miałem tylko kilka owadów na szybie kasku i to wtedy kiedy wpadły na zakrętach - głowa poza obrysem szyby.
- bardzo fajna i płynna regulacja wysokości. Spokojnie w czasie jazdy mogę ją odblokować i dowolnie ustawić jedną ręką.
- dobra jakość wykonania. Do montażu wykorzystuje się wszystkie śrubki i gumki z oryginalnej szyby, a elementy konstrukcyjne (zwłaszcza górny wspornik) sprawia pozytywne wrażenie.
- poruszając się z prędkościami turystycznymi, tj. do 120 nie zauważyłem wzrostu zużycia paliwa. Nie odwijałem ostro, bo sam nie jechałem (drugie moto znacznie słabsze), ale do 160 zachowywała się dokładnie tak samo jak przy 120. Bardzo stabilnie. Motocykl prowadził się bardzo neutralnie i stabilnie. Żadnych drgań lub turbulencji.
- na najniższym ustawieniu zachowuje się jak oryginalna z tą różnicą, że jest znacznie skuteczniejsza na boki.
- cena, zapłaciłem 524zł.
Wady
- szyba jest wykonana z materiału, który nie jest wolny od wad zniekształcania obrazu. Dotyczy to tylko jej dolnej części. Wg mnie może to niektórym przeszkadzać, tak samo jak to, że dolna część górnej szyby jest przydymiana. Nie wiem jaki był zamysł projektanta, może chciał żeby elementy regulacyjne dla górnej szyby były mniej widoczne. W każdym razie pomysł zupełnie chybiony. Po co sobie na własne życzenie ograniczać widoczność.
2. Nawigacja Tomtom Rider 400
Zalety
- bardzo ładny estetyczny wygląd,
- czas pracy na baterii (do 8 godz)
- fajny nowy interfejs użytkownika
- szybkość działania
- raz połączona z telefonem przez bluetooth łączy się potem automatycznie i pobiera sobie na bieżąco informacje o korkach i usługach tomtom
- w tym samym czasie może być sparowana z intercomem (F5) również przez bluetooth i to wszystko działa tak jak trzeba.
- mnogość opcji dla tworzenia ciekawych tras.
- stabilny uchwyt montażowy w zestawie.
- bardzo dobra widoczność nawet w pełnym słońcu prosto na urządzenie.
- zajebista funkcja statystyki. Można sobie zobaczyć ile się przejechało każdego dnia wyprawy, średnia prędkość, maksymalna prędkość itd.
- zapisywanie całych swoich tras.
Wady
- rozdzielczość ekranu trochę odstaje od dzisiejszych standardów smartfonowych
- problemy z aktualizacją map. Niby proces powinien być banalnie prosty, a nie jest. Wyświetlany jest komunikat, że aktualizuje, potem sukces, a to nie prawda. Ponowne podłączenie do kompa pokazuje nadal do zainstalowania te same aktualizacje. Za którymś razem się udało. Nie wiem ile w tym przypadku. Nie rozumiem tego działania. Trochę brak w tym dla mnie logiki i powtarzalności.
- cena
3. Kask Shoei Hornet ADV
Zalety
- mega widoczność,
- zupełny brak zniekształceń obrazu przez wizjer,
- bardzo dobra wentylacja,
- niesamowita areodynamika. Mogę swobodnie odwracać głowę w dowolnym kierunku do kierunku jazdy. Daszek w żaden sposób jest niewyczuwalny do prędkości 140 przy nowej szybie.
- bardzo dobra jakość wykonania
- zero problemów przy korzystaniu z okularów
- niska waga
Wady
- cena
- trudności w zakładaniu i zdejmowaniu. Ja mam rozmiar S (55-56cm). Może to jest powód.
- wcale nie jest taki cichy jak go reklamują. Nadal używam stoperów, chociaż w moim przypadku to wina tłumika (chyba czas go wymienić - zmęczył mnie w ten weekend)
Postaram się aktualizować swoje spostrzeżenia na bieżąco. Jak będą jakieś pytania to proszę bardzo.
-
Zastanawiam między szybami Kappa http://allegro.pl/kappa-owiewka-regulowana-triumph-tiger-800-xc-11-i5297415822.html oraz Givi Air Flow http://allegro.pl/givi-szyba-triumph-tiger800-800xc-11-14-af6401-i5335512726.html
Według mnie wyglądają łudząco podobnie. Może to jest to samo tylko z innym znaczkiem? Oglądał to ktoś z bliska? Jakieś sugestie?
-
(http://s17.postimg.org/bhbucvzcr/20151114_142219.jpg) (http://postimg.org/image/bhbucvzcr/)
Zamienię szybę oryginalną triumpha-wyzszą i z regulacją na oryginalną krutką z mocowaniami bez regulacji za szklaneczkę whisky ;)
-
A od FJR nie chciałbyś ?? ;) ;)
-
Haaa fajnie wygląda ;) zalezy mi jednak na standardowych mocowaniach szyby do tigera 800. Tych bez regulacji. I myślę że jezeli komus zalezy na oryginale z regulacją to niezła propozycja ;)
-
(http://s17.postimg.org/bhbucvzcr/20151114_142219.jpg) (http://postimg.org/image/bhbucvzcr/)
Zamienię szybę oryginalną triumpha-wyzszą i z regulacją na oryginalną krutką z mocowaniami bez regulacji za szklaneczkę whisky ;)
Mogę Ci sprzedać oryginalną krótką w dobrej cenie.
-
Szybę zatrzymaj. Zalezy mi na mocowaniach bocznych . Sprzedasz ?
-
Nie chcę sprzedać w komplecie
-
Gomez, jaka jest wysokość szyby?
-
Deal z Gomezem poszedł sprawnie.
Było tak.
(http://images.tapatalk-cdn.com/16/02/04/241d734dc52841a8d214e1f1b54bf2c0.jpg)
a jest tak
(http://images.tapatalk-cdn.com/16/02/04/4c686e4f088dedc24b0565cd0fdd4e6b.jpg)
Mam nadzieje że się w tym roku gdzieś spotkamy ;)
-
Kozacko, wygląda jak szerszeń >:D
-
Fajnie fajnie. Cieszę się że jesteś zadowolony. A to moja maszynka juz ubrana w szybę i wydech ;)
(http://s12.postimg.org/cvf06cnyx/20160207_154620.jpg) (http://postimg.org/image/cvf06cnyx/)
-
Kozacko wygląda.
-
Fajnie fajnie. Cieszę się że jesteś zadowolony. A to moja maszynka juz ubrana w szybę i wydech ;)
(http://s12.postimg.org/cvf06cnyx/20160207_154620.jpg) (http://postimg.org/image/cvf06cnyx/)
A co to za osłona silnika???
-
siemanko osłona silnika givi , leo vince sbk evo 2 z db kilerem kupiony na ebay de . w euro. na pln wyszlo 1200 z przesyłką . motocykl jest zaje...sty. i juz nigdy na sporta nie wsiadam :) a i tysiącaami latałem. wystarczy :) i w terenie tiger 800 daje radę. czekam tylko na podwyższenie kierownicy bo mi brakuje troszkę ze by plecy na stojąco wyprostować :)
-
Deal z Gomezem poszedł sprawnie.
Pawel, możesz napisać jaka jest różnica z tą wyższą regulowaną szybą? Zastanawiam się czy nie zmienić na taką, ja mam 176 wzrostu i przy tej krótkiej oryginalnej brakuje mi kilku centymetrów do lepszej ochrony przed wiatrem.
Może ktoś jeszcze może się wypowiedzieć czy warto założyć tą wyższą regulowana szybę Triumpha czy celowac w którąś omawiana powyżej.
-
intruz no ja Ci powiem że ta regulowana szyba triumpha robi robotę. w sensie na pewno jest znacznie lepiej jak z oryginalną. Na długą podróż (parę tyś. km`ów) założyłem mimo wszystko deflektor (z polskiego adv factory). Przy moich 185cm i odpowiednim ustawieniu kątów (szyby i def) udało się uzyskać komfort do przelotów autostradą. Do jazdy wkoło komina zrzucam deflektor. Inaczej w lekkim terenie szyba zaczyna dość mocno pracować.
-
Dobrze opisany problem. Ja mam 186 cm i żeby było "cicho" muszę się zgarbic.
-
Dzięki panowie za odpowiedzi, cały czas waham sie pomiędzy tą wyższą Triumpha, Puig i Givi airflow.
-
Ta oryginalna owiewka w naszych Tygrysach to koszmarna lipa. Oni tego nie testują w żaden sposób? Musiałem w piatkowy wieczór nadgonić trochę kilometrów autostradą i myślałem że sie popłaczę. Osłona przed wiatrem na poziomie 0. Przy Varadero nawet nie może stawać. Trzeba będzie poczynić inwestycje bo szybsza jazda w chłodniejsze dni to lipa straszna. Dobrze że mam przyzwyczajenia z choppera i zakładam na siebie co się da :)
-
Moim zdaniem jest to ewidentne naciąganie na kupno szyby akcesoryjnej, to samo jest z grzanymi manetkami, które powinny być w standardzie.
Ja zdecydowałem się na szybę Puig, przetestowana na trasie, różnica jest ogromna, jednak brakuje mi jeszcze odrobinę lepszej ochrony na boki, aby osłonić ramiona, co jest odczuwalne przy przelotach autostradowych.
-
Dodaj deflektory boczne , miałem samoróbki i elegancko zdawały egzamin później dorobiłem szybę od FJRy.
-
Ta jest chyba nie orginalna chyba wieksza czy się myle?
-
To jest szyba Puig.
-
Cześć!
Już jakiś czas temu prześledziłem całą konwersację w tym wątku i, prawdę rzekłszy nie znalazłem nic dla siebie, choć Wasze uwagi były bardzo cenne!
Wydaje mi się, że w pełni oryginalna szyba najlepiej by się spisywała, ale mnie ona się nie podoba (dziwnie wygięta z profilu). Najlepszą alternatywę znalazłem w brytyjskiej firmie Powerbronze (http://www.powerbronze.co.uk/searchedproducts.aspx?maketext=TRIUMPH&modeltext=TIGER%20800%20XC&yeartext=14). Podziwiałem także tą szybę w realu i jest świetnie dopasowana do wyglądu motocykla. Tylko ta cena... Inne firmy akcesoryjne, moim zdaniem, nie popisały się i ich szyby do naszego Tigera są brzydkie.
W związku z tym postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i sam zaprojektowałem kształt deflektora do 800XC. Po procesie projektowania dogadałem się z chłopakami z firmy motoADV z Zabrza (http://motoadv.pl), którzy z chęcią wykonali dla mnie szybę. Możecie ją podejrzeć na załączonych zdjęciach. Na wiosnę wykonam lepsze ujęcia! Deflektor ma możliwość zmiany kąta pochylenia. Szybka ma powłokę antyrysującą.
Nie udało mi się przed zimą dokładnie jej przetestować. Na teraz mogę powiedzieć, że chroni przed wiatrem bardzo skutecznie, drgania mieszczą się na akceptowalnym poziomie a motor wygląda bardziej "wyczynowo". Powyżej 140 km/h deflektor przestaje relaksować. Cała przyjemność kosztowała 140 zł i 2 tygodnie czekania!
W razie Waszego zainteresowania służę pomocą. Firma też chętnie wykona kolejne deflektory.
Pozdrawiam!
-
Fajny projekt tego deflektora, jedyne czego bym się obawiał, to tych mocowań do szyby z tworzywa , z tego co pamiętam na innym forum, ktoś pokazywał podobny deflektor, niestety mocowania pękały w nim po pewnym czasie.
Ale te Twoje wyglądają solidnie i mocowane są na śruby, także powinny być ok.
Arek
-
Cześć!
Już jakiś czas temu prześledziłem całą konwersację w tym wątku i, prawdę rzekłszy nie znalazłem nic dla siebie, choć Wasze uwagi były bardzo cenne!
Wydaje mi się, że w pełni oryginalna szyba najlepiej by się spisywała, ale mnie ona się nie podoba (dziwnie wygięta z profilu). Najlepszą alternatywę znalazłem w brytyjskiej firmie Powerbronze (http://www.powerbronze.co.uk/searchedproducts.aspx?maketext=TRIUMPH&modeltext=TIGER%20800%20XC&yeartext=14). Podziwiałem także tą szybę w realu i jest świetnie dopasowana do wyglądu motocykla. Tylko ta cena... Inne firmy akcesoryjne, moim zdaniem, nie popisały się i ich szyby do naszego Tigera są brzydkie.
W związku z tym postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i sam zaprojektowałem kształt deflektora do 800XC. Po procesie projektowania dogadałem się z chłopakami z firmy motoADV z Zabrza (http://motoadv.pl), którzy z chęcią wykonali dla mnie szybę. Możecie ją podejrzeć na załączonych zdjęciach. Na wiosnę wykonam lepsze ujęcia! Deflektor ma możliwość zmiany kąta pochylenia. Szybka ma powłokę antyrysującą.
Nie udało mi się przed zimą dokładnie jej przetestować. Na teraz mogę powiedzieć, że chroni przed wiatrem bardzo skutecznie, drgania mieszczą się na akceptowalnym poziomie a motor wygląda bardziej "wyczynowo". Powyżej 140 km/h deflektor przestaje relaksować. Cała przyjemność kosztowała 140 zł i 2 tygodnie czekania!
W razie Waszego zainteresowania służę pomocą. Firma też chętnie wykona kolejne deflektory.
Pozdrawiam!
Pytanie trochę z innej beczki: jakiej firmy masz te podwyższenia kiery widoczne na fotce? Bo to nie sw-motech.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
Arek, masz, racje, jedyne czego się obawiam to te mocowania. Mimo, że są z tworzywa to wydają się bardzo solidne a przy tym nie przeszkadzają (zasłaniają) w trakcie jazdy. Moi mechanicy znają parę osób użytkujących deflektory tej firmy z takimi właśnie mocowaniami i mówili, że są bardzo zadowoleni. :)
-
Punol, podwyższenia są z Touratech'a
-
a ja z innej beczki - też się podpinam pod wątek szyba
chodzi mi po głowie taki pomysł od dawna, żeby szybę oryginalną obkleić profesjonalnie na przyciemniony czarny - tak jak szyby do samochodów - ktoś o takim pateenice słyszał? Boje się tylko, że folia może się łuszczyć ale może są jakieś inne metody przyciemnienia szyby niż folia
tygrys biało czarny z taką szybą może wyglądać obłędnie
-
Też kiedyś myślałem o takiej wersji szyby. Ale na myśleniu się skończyło
-
Arek, masz, racje, jedyne czego się obawiam to te mocowania. Mimo, że są z tworzywa to wydają się bardzo solidne a przy tym nie przeszkadzają (zasłaniają) w trakcie jazdy. Moi mechanicy znają parę osób użytkujących deflektory tej firmy z takimi właśnie mocowaniami i mówili, że są bardzo zadowoleni. :)
przetestuj jak najszybciej i daj znac jak w realu sie zachowuje bo jestem nim bardzo zainteresowany :)
-
nie ma sprawy! będzie raport! ;)
-
Powtórzę pytanie, które już tutaj padło.
Kappa Airstream
http://www.motorus.pl/kappa-kaf6401-airstream-szyba-motocyklowa-triumph-tiger-800-800xc-11-p-69731.html
czy
Givi Airflow
http://www.motobagaz.pl/szyba-givi-airflow-af6401-do-triumph-tiger-800-xc-xr-1116-p-2339.html
-
To jest to samo.
-
no wlasnie tak mi sie wydawalo. Wyglad, wymiary wszystko to samo.
Wezmę tanszą czyli Kappa.
-
Kappa to taka budżetowa marka GIVI. Czymś na pewno się różni.
Podobna sytuacja jest z kuframi, produkty różnią się ceną i szczegółami, GIVI oczywiscie jest bardziej "zbajerowane"
-
a czy ktos ma lub testował taką szybę MRA ? jaka jest wysokość oryginalnej szyby ?
https://moto-tour.com.pl/product-pol-50095-Szyba-MRA-Vario-V-Triumph-TIGER-800-XC-10-XR-15--467.googleshoppingpl.html?gclid=Cj0KEQiAl4TGBRDhgvmikdHPsdABEiQAtBcc8C5vu6wsJ4g7gQRlB6Mu4jdgzE_GGeMhIAqhZh1OOX8aAjpM8P8HAQ
lub gdzie mozna kupić system MADSTAD (miałem taki w DL- rewelacja) http://www.madstad.com/s.nl/sc.7/category.2468/.f
-
Arek, masz, racje, jedyne czego się obawiam to te mocowania. Mimo, że są z tworzywa to wydają się bardzo solidne a przy tym nie przeszkadzają (zasłaniają) w trakcie jazdy. Moi mechanicy znają parę osób użytkujących deflektory tej firmy z takimi właśnie mocowaniami i mówili, że są bardzo zadowoleni. :)
przetestuj jak najszybciej i daj znac jak w realu sie zachowuje bo jestem nim bardzo zainteresowany :)
Po przejechaniu 1500km w prawie każdych warunkach pogodowych i przy różnych prędkościach nasuwają się wnioski dotyczące mojego deflektora:
- drży on najbardziej w trakcie puszczania sprzęgła (deflektor ugina się w prawo i w lewo), nie denerwuje to i łatwo sie do tego przyzwyczaić,
- konstrukcja i mocowanie deflektora (wygięcie) znacząco stabilizuje deflektor w trakcie jazdy,
- deflektor poddaje się strudze wiatru dopiero przy 140km/h i silnym wietrze od frontu (nie relaksuje tylko pozostaje dociśnięty przez wiatr) jednak nie jest to niepokojące,
- na szybie nie zauważyłem żadnych pęknięć spowodowanych nadmiernym obciążeniem deflektora i jego pracy,
- mocowania trzymają bardzo dobrze, nie dokręcałem ich bo nie było takiej potrzeby. Nie ograniczają widoczności i nie przeszkadzają podczas jazdy.
Nieskromnie powiem, że jestem bardzo zadowolony z zaprojektowanego przeze mnie deflektora i bardzo polecam go wszystkim zainteresowanym!
Jak czas pozwoli to w najbliższym czasie zrobię bardziej dokładne zdjęcia lustrzanką, żebyście mogli dokładniej zobaczyć deflektor!
-
Ja mam w swoim XC tą wyższą szybę akcesoryjną Triumpha.
Mam 185 cm wzrostu i stwierdzam, że ochrona przed wiatrem i muchami jest żadna.
Kupiłem najnowszy deflektor od DARKOJAKA. Ma bardzo fajny kanciasty kształt, elegancko pasuje do kształtu szyby i jest dość dobrze wykonany. Poprawa komfortu jest znaczna.
Niestety, szyba z tym deflektorem mocno się buja. Muszę pomyśleć nad jakimiś dodatkowymi wspornikami (nawet jakbym miał ją nawiercić). Ma ktoś jakiś pomysł, patent albo doświadczenia z takim przypadkiem?
-
(https://s14.postimg.org/wc1it3fh9/2017-05-23_06.43.43.jpg) (https://postimg.org/image/wc1it3fh9/)
ja kupiłem moto już z wyższą szybą Powerbronze i na góre wrzuciłem deflektor Loster. fajnie to działa, nic nie drga, dopiero przy ponad 150 widać na szybie leciutki napór wiatru, ale bez żadnych telepań. tak jak ktoś napisał Powerbronze rzeczywiście dobrze wygląda na motocyklu, więc polecam
-
To mój pierwszy post więc przede wszystkim bardzo mi miło dołączyć do grona szczęśliwych posiadaczy motocykli Triumph ;)
Rozważam zmianę szyby. Z komentarzy na forum oraz obiegowych opinii o Givi wynika że jest to jeden z najlepszych wyborów.
Mam Tigera 800 XRX zł tego roku a co za tym idzie z niska regulowaną szybą.
Czy ktoś z was orientuje się czy da się zamontować Givi Airflow do stelaży z wersji z regulowaną szyba? Jeżeli nie to może macie jakieś namiary gdzie dostanę sam stelaż do normalnej szyby?
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
-
To mój pierwszy post więc przede wszystkim bardzo mi miło dołączyć do grona szczęśliwych posiadaczy motocykli Triumph ;)
Rozważam zmianę szyby. Z komentarzy na forum oraz obiegowych opinii o Givi wynika że jest to jeden z najlepszych wyborów.
Mam Tigera 800 XRX zł tego roku a co za tym idzie z niska regulowaną szybą.
Czy ktoś z was orientuje się czy da się zamontować Givi Airflow do stelaży z wersji z regulowaną szyba? Jeżeli nie to może macie jakieś namiary gdzie dostanę sam stelaż do normalnej szyby?
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
Nie zainstalujesz Givi Airflowa, ta szyba ma swój stelaż. Wpadnij też do Powitalni.
-
Cześć
Podepnę się pod wątek bo chętnie zasięgnę informacji
Z tego co mi jakiś czas temu powiedziano w salonie Triumpha tylko wersja XRT i XCA miały regulowane szyby
Czyżby wersje XRX i XCX tez miały takie opcje ?
-
XCX ma szybę na stałe, bez regulacji.
Przynajmniej 2015
-
Tak sie zastanawiam bo to teraz na necie przeglądam jak wygląda mocowanie w jednym i drugim.
Zastanawiam się czy poza zmianą tych bocznych "uszek" z boku lampy łącznie z tą regulacją i zmiana tego na takie z motorka z nie regulowaną szybą ewentualnie dorobienie ich konieczna jest jeszcze jakaś zmiana aby do tego modelu z regulowaną szyba zamontować Givi Airflow. (troche zamieszany opis :)).
-
Nie zainstalujesz Givi Airflowa, ta szyba ma swój stelaż. Wpadnij też do Powitalni.
Albo źle zadałem pytanie albo zwyczajnie nie rozumiem odpowiedzi :)
Czy w zestawie z szybą jest wszystko co pozwala zamontować ją do mojej wersji motocykla? Aby była jasność, nie zależy mi na moim regulowanym stelażu, jeżeli w zestawie z szybą jest inny stelaż który wystarczy zamontować to git.
Jeżeli nie da się tej szyby zamontować to co muszę dokupić by było to możliwe?
Cześć
Podepnę się pod wątek bo chętnie zasięgnę informacji
Z tego co mi jakiś czas temu powiedziano w salonie Triumpha tylko wersja XRT i XCA miały regulowane szyby
Czyżby wersje XRX i XCX tez miały takie opcje ?
XRX w wersji modelowej od 2016 r. jest w standardzie z szybą regulowaną.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
-
Czy ktokolwiek wie coś na ten temat?
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
-
Zajrzyj do powitalni 2gun
-
Zdecydowanie powinieneś zajrzeć do powitalni.....
-
Mrimor
Air Floow jest sprzedawany w zestawie ze stelażem i nawet śrubkami i instrukcją.
Nie wiem jak z Twoim XR
Ale w moim 800XC wszystko idealnie pasowało. I bez większego problemu było do zamontowania.
Mam tą szybę już ze 3 lata i jedyne co mi przeszkadza to wiatr w barki, ale w coś musi wiać, bo w twarz ... nawet szybki nie zasłaniam jak jeżdżę do 140 /h
Jak bardzo chcesz to poszukam instrukcji montażu jutro i Ci podeślę - daj znać.
-
U mnie wygląda to tak przy maksymalnym położeniu nowej szyby. Wiadomo pierwsze zdjęcie orginał.
-
....
W związku z tym postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i sam zaprojektowałem kształt deflektora do 800XC. Po procesie projektowania dogadałem się z chłopakami z firmy motoADV z Zabrza (http://motoadv.pl), którzy z chęcią wykonali dla mnie szybę. Możecie ją podejrzeć na załączonych zdjęciach. Na wiosnę wykonam lepsze ujęcia! Deflektor ma możliwość zmiany kąta pochylenia. Szybka ma powłokę antyrysującą.
Nie udało mi się przed zimą dokładnie jej przetestować. Na teraz mogę powiedzieć, że chroni przed wiatrem bardzo skutecznie, drgania mieszczą się na akceptowalnym poziomie a motor wygląda bardziej "wyczynowo". Powyżej 140 km/h deflektor przestaje relaksować. Cała przyjemność kosztowała 140 zł i 2 tygodnie czekania!
W razie Waszego zainteresowania służę pomocą. Firma też chętnie wykona kolejne deflektory.
Pozdrawiam!
hej kolego
chciałbym skorzystać z twoich doświadczeń.
Jak się sprawdził ten specjalny deflektor z ADV przez cały sezon ?
Jaka jest jego wysokość - wg. mojej przymiarki brakuje mi ok. 13cm nad szybą - więc szukam deflektora o wysokości ok. 16cm
Przymierzam się do skorzystania z Twojego wzoru w ADV.
pozdrawiam
Miro
-
Ja niedawno zamontowałem szybe PUIG, jest wyższa, szersza i ma dodatkowo regulację wysokości ( tak jak oryginał) ale i dodatkowo kąt pochylenia. Zabezpieczenie od wiatru nieporównywalnie lepsze od oryg z deflektorem który miałem. Szyba też nie wpada w takie drgania jak oryginał i do 160 jest spox. Lepiej sie też prezentuje bo jest delikatnie kopcona. Zapodaje fotkę ulotki która była ze szyba która przedstawia parametry...
-
....
W związku z tym postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i sam zaprojektowałem kształt deflektora do 800XC. Po procesie projektowania dogadałem się z chłopakami z firmy motoADV z Zabrza (http://motoadv.pl), którzy z chęcią wykonali dla mnie szybę. Możecie ją podejrzeć na załączonych zdjęciach. Na wiosnę wykonam lepsze ujęcia! Deflektor ma możliwość zmiany kąta pochylenia. Szybka ma powłokę antyrysującą.
Nie udało mi się przed zimą dokładnie jej przetestować. Na teraz mogę powiedzieć, że chroni przed wiatrem bardzo skutecznie, drgania mieszczą się na akceptowalnym poziomie a motor wygląda bardziej "wyczynowo". Powyżej 140 km/h deflektor przestaje relaksować. Cała przyjemność kosztowała 140 zł i 2 tygodnie czekania!
W razie Waszego zainteresowania służę pomocą. Firma też chętnie wykona kolejne deflektory.
Pozdrawiam!
hej kolego
chciałbym skorzystać z twoich doświadczeń.
Jak się sprawdził ten specjalny deflektor z ADV przez cały sezon ?
Jaka jest jego wysokość - wg. mojej przymiarki brakuje mi ok. 13cm nad szybą - więc szukam deflektora o wysokości ok. 16cm
Przymierzam się do skorzystania z Twojego wzoru w ADV.
pozdrawiam
Miro
Witaj,
Jestem bardzo zadowolony. Z tego co pamiętam to deflektor ma 16 cm wysokości więc biorąc pod uwagę, że zachodzi na szybę to podwyższa ją o ok 14 cm. Jeżdżę z nim już dość długo, znacznie zwiększa komfort jazdy, jedyne co zauważyłem to lekkie odchylenie szyby na środkowych mocowaniach od zwiększonego naporu wiatru, ale wizualnie to absolutnie nie przeszkadza. Swój wynalazek bardzo polecam.
Powiem jednak szczerze, że powoli przymierzam się do kupna wysokiej szyby z Touratecha (https://shop.touratechpolska.pl/windscreen-l-tinted-for-triumph-tiger-800-800xc-800xcx.html) jednak z racji dużych kosztów wolałbym zaciągnąć opinii użytkownika. Znajdzie się tu ktoś taki?
-
Ja niedawno zamontowałem szybe PUIG, jest wyższa, szersza i ma dodatkowo regulację wysokości ( tak jak oryginał) ale i dodatkowo kąt pochylenia. Zabezpieczenie od wiatru nieporównywalnie lepsze od oryg z deflektorem który miałem. Szyba też nie wpada w takie drgania jak oryginał i do 160 jest spox. Lepiej sie też prezentuje bo jest delikatnie kopcona. Zapodaje fotkę ulotki która była ze szyba która przedstawia parametry...
Fajnie wygląda ta szyba. Czy możesz podać szerokość tej szyby w górnej części?
Producent podaje 410 mm, ale przypuszczam że jest to wymiar w dolnej części.
-
Jakby co to mogę taką używaną szybę Puig odsprzedac w niedużych pieniądzach.
-
Hej intruz,
Minęło sporoczasu od Twojego wpisu z oferta szyby Puig, jesli jednak jest aktualna to...
... Czy budzi pasowała do regulowanych mocowań Tigera?
... I jak możemy dopiąć temat?
-
Hej,
Szyba została sprzedana.
Nie pasowałaby do oryginalnych mocowań Triumoha. Puig ma w komplecie swoje mocowania.
-
Witam, odświeżam kotleta o/" dobra była by tutaj ankieta i temat by się zakończył o/\o a tak to znów jakiś świeżak zapyta się jaką szybę akcesoryjną polecacie? w temacie najwiecej było o givi airflow ale była mowa również o puig i touratech. Wiec jak chcecie jeszcze pomóc w wybraniu szyby to bede mega wdzięczny o- -o
-
givi o/"
-
Mam givi airflow.
Szczeliła mi na mocowaniu... dokończę ją aż rozpadnie się na 2 części i zamawiam nową taką samą.
Dla mnie ta szyba to mistrzostwo :)
-
Ezekiel i taka odpowiedz mnie satysfakcjonuje D_o
Dzięki wielkie za pomoc i zamawiam również givi, chociaż te 2 części jakoś mnie nie przyciągają o/"
-
givi airflow - przy moim wzroscie 187 cm, powietrze owiewa czubek kasku tylko. Jest bezkonkurencyjna.
-
Ja mam Givi Airflow i 186cm i tak mnie wkurza jazda powyżej 120km/h ,że szok. Szum w kasku to masakra jakaś.
Myślę nad zmianą na puig z deflektorem. Podobno Madstad bezkonkurencyjny ale ten wygląd. Dodatkowo to nie zauważyłem znacznej różnicy czy szyba jest ustawiona w dolnej pozycji czy max do góry. Szum i zawirowania praktycznie takie same.
-
Czy ktoś używał szyby od polskiego producenta:
https://szybymotocyklowe.pl/2011-2017/1179-szyba-motocyklowa-triumph-tiger-800.html
Generalnie w versysie miałem szybę od nich i super zdawała egzamin.
-
Szyba zamontowana. Wszystko ładnie pasuje, jest sztywna, dość wysoka. Jak bedzie lepsza pogoda dopiero przetestuję.
https://photos.app.goo.gl/bgWnhaok63k7RLTo9
-
Witam, jaka opinia na temat tej szyby kolego, chciałbym wiedzieć jak chroni przed wiatrem. mam 180cm wzrostu i zastanawiam się czy ona wystarczy? :-\ :-*
-
Nie wystarczy. Kieruje strugę na górny wlot w kasku. Dodałem niski deflektor i teraz jest idealnie, w ogóle nie dmucha, do tego stopnia, że w upalne dni będzie problem :D.
Natomiast sama szyba sztywna, wydaje się solidna, w tą niedzielę wracałem z bieszczad i trochę wiało, mocne podmuchy tez od tirów z przeciwka, nie robiło to na szybie wrażenia, pomimo, że mam deflektor jeszcze.
-
Nie wystarczy. Kieruje strugę na górny wlot w kasku. Dodałem niski deflektor i teraz jest idealnie, w ogóle nie dmucha, do tego stopnia, że w upalne dni będzie problem :D.
Natomiast sama szyba sztywna, wydaje się solidna, w tą niedzielę wracałem z bieszczad i trochę wiało, mocne podmuchy tez od tirów z przeciwka, nie robiło to na szybie wrażenia, pomimo, że mam deflektor jeszcze.
Ta szyba jest wyższa od Givi airflow? Mam Airflow, wzrost to 187cm i powiem szczerze, że nie ma szału z ochroną od wiatru. Powyżej 120km/h straszne turbulencje w kasku.
-
Nie wiem. szyba ma równo 50 cm.
Będziesz na zlocie w jurze to sobie obejrzysz.
-
Nie będę na zlocie. Muszę zmierzyć ile ma moja Givi. Jak dołożyłeś deflektor, to szyba zachowała sztywność przy wyższych prędkościach?
-
Szyba jest sztywna.
Nic nie telepie sie i nie ugina. Ona ma swoje dedykowane mocowania, podpierają w połowie wysokości, przez co ramię sie skraca.
https://szybymotocyklowe.pl/2011-2017/1179-szyba-motocyklowa-triumph-tiger-800.html
-
Jak ocenisz ochronę przed wiatrem po czasie? Ile masz wzrostu?
-
Mam 180.
Deflektor mam na samym dole, tak, zebym mógł patrzeć ponad nim. Szyba chroni aż za dobrze, w lecie poprostu jest ciepło :). Wada, to brak dziury do wryrównania podciśnienia, jadąc szybciej robi się niskie ciśnienie za szybą i np. jak masz luźne przewody np. od nawigacji, to widać jak fruwają, lub czasami zdarza się, ze muchę zawinie pod kask ;).
Nie zmieniłbym na żadną inną.
Dla mojego wzrostu i deflektor na samym dole (ok 3cm nad szybe wystaje) kieruje całą strugę ponad kask.
Acha, szybę nie mam ustawioną najwyżej jak sie da, jest na ok 85%.
Poprzednio w versysie tez miałem lostera i byłem bardzo zadowolony, tutaj tez jest to dobry wybór.
Niestety nie porównam ci tego z airFlow bo nie jeździłem. :).
-
Witam panowie
Można powiedzieć że jestem motocyklistą początkującym przynajmniej jeśli chodzi o turystykę. Do tej pory wyjeżdżałem na krótkie przejażdżki Hondą CBF 600 . W tym sezonie przesiadłem się na coś bardziej turystycznego Tigera 800 ,na oryginalnej szybie powiem delikatnie jazda nie jest zbyt komfortowa w związku z czym mam pytanie ,czy jest sens inwestować np w szybę Puig czy wystarczy jakiś deflektor a jak tak to jaki?
Dzięki z góry za odpowiedź
-
Błazeju chyba poszedłeś na skróty, bo gdybyś przeczytał cały wątek to miałbyś odpowiedź. Ja przeczytałem wszystko i chociaż nie ma tu słowa na temat mojego tygrysa to wiele rzeczy mi się wyjaśniło i dzięki temu już wiem w jakim kierunku iść
-
Mam 180.
Deflektor mam na samym dole, tak, zebym mógł patrzeć ponad nim. Szyba chroni aż za dobrze, w lecie poprostu jest ciepło :). Wada, to brak dziury do wryrównania podciśnienia, jadąc szybciej robi się niskie ciśnienie za szybą i np. jak masz luźne przewody np. od nawigacji, to widać jak fruwają, lub czasami zdarza się, ze muchę zawinie pod kask ;).
Nie zmieniłbym na żadną inną.
Dla mojego wzrostu i deflektor na samym dole (ok 3cm nad szybe wystaje) kieruje całą strugę ponad kask.
Acha, szybę nie mam ustawioną najwyżej jak sie da, jest na ok 85%.
Poprzednio w versysie tez miałem lostera i byłem bardzo zadowolony, tutaj tez jest to dobry wybór.
Niestety nie porównam ci tego z airFlow bo nie jeździłem. :).
a jak ta szyba ma się do OEM wysokiej? Testowałeś oryginał?
-
Błazeju chyba poszedłeś na skróty, bo gdybyś przeczytał cały wątek to miałbyś odpowiedź. Ja przeczytałem wszystko i chociaż nie ma tu słowa na temat mojego tygrysa to wiele rzeczy mi się wyjaśniło i dzięki temu już wiem w jakim kierunku iść
Nie zupełnie na skróty ;-), myślałem że może ktoś napisze swoje odczucia po wymianie szyby. Czy duża różnica jest między dodaniem deflektorem a wymianą całej szyby i czy jest sens inwestować? Można powiedzieć że ja dopiero zaczynam swoją przygodę z motocyklami i prócz mojej Hondy i kiedyś motorynki na niczym innym nie siedziałem.
-
Witam panowie
Można powiedzieć że jestem motocyklistą początkującym przynajmniej jeśli chodzi o turystykę. Do tej pory wyjeżdżałem na krótkie przejażdżki Hondą CBF 600 . W tym sezonie przesiadłem się na coś bardziej turystycznego Tigera 800 ,na oryginalnej szybie powiem delikatnie jazda nie jest zbyt komfortowa w związku z czym mam pytanie ,czy jest sens inwestować np w szybę Puig czy wystarczy jakiś deflektor a jak tak to jaki?
Dzięki z góry za odpowiedź
Szyba od Puig jest fajna, kolega miał w swojej 800 i chwalił. Ja mam w 1200 Intel chwale
-
goncior a powiedz mi ile masz wzrostu? , bo ja mam 190 i zastanawiam się czy brać tą turystyczną szybę Puig samą czy od razu z deflektorem? Że względu na to iż nie lubię żadnych doczepianych zbędnych gadżetów wypróbuję najpierw bez niego i dopiero jak stwierdzę, że to za mało to dokupię deflektor jeśli będzie konieczny
-
Witam panowie
Można powiedzieć że jestem motocyklistą początkującym przynajmniej jeśli chodzi o turystykę. Do tej pory wyjeżdżałem na krótkie przejażdżki Hondą CBF 600 . W tym sezonie przesiadłem się na coś bardziej turystycznego Tigera 800 ,na oryginalnej szybie powiem delikatnie jazda nie jest zbyt komfortowa w związku z czym mam pytanie ,czy jest sens inwestować np w szybę Puig czy wystarczy jakiś deflektor a jak tak to jaki?
Dzięki z góry za odpowiedź
mam 186cm i puiga, bez deflektora wybija mi wiatr akurat na czubek kasku - nic nei buczy a wentylacja działa jak poyebana. na razie nie czuję potrzeby deflektora, zobczymy jak to będzie po dłuzszym lataniu bo na razie dopiero 3000km zrobiłem...
-
Ja mam 188cm ale w 1200 to sobie mogę regulować wysokość szyby
-
No ja też ;D tylko obawiam się czy te dodatkowe 8cm wystarczy, no ale wypróbuję to zobaczę
-
Dzięki panowie, jestem coraz bliżej wyboru , przy moich 176 cm do puig a pewnie nie będę potrzebował deflektora.
Waham się jeszcze miedzy prawie połowę tańszą polskiego producenta szybą loster, ale któryś z kolegów pisał że wentylacja przy niej jest raczej słaba
-
Nie wiem czy jeździłeś kiedykolwiek z wysoką szybą. Każda szyba powoduje turbulencje, takie prawa fizyki.
Wentylacja jest dobra, jeżeli struga skierowana jest na górę kasku.
Minus - może występować turbulencja na głowie, ew. huk powietrza.
Wentylacja jest słaba, jak struga powietrza całkowicie omija kierownika, po prostu ci nic nie wieje.
Nie żebym cokolwiek reklamował, ale loster ma regulowaną wysokość i jak ktoś lubi, to sobie może ustawić strugę prosto na kask, ja akurat mam ponad kaskiem, dzięki temu jeżdżę z lekko uchyloną szybą i nic nie przeszkadza.
Jako minus tej szyby określiłem brak dziury do wyrównania ciśnienia. Niektóre szyby mają w dolnej części dziurę, przez którą wpada dodatkowe powietrze, które zmniejsza efekt ciśnienia jakie się ZAWSZE za szybą tworzy - po prostu różnica w prędkościach powietrza obiegającego i tego które zostaje za szybą, mające niewielką prędkośc. Róznica prędkości strug powoduje róznicę ciśnienia i dodatkowy ruch powietrza z pod szyby do góry. (jak w lotnictwie...)
Jeżeli masz dziure to powietrze za szybą ma wyższą prędkość niż bez dziury i róznica ciśnienia jest mniejsza.
-
No właśnie z wysoką szybą nigdy nie jeździłem, i znawcą lotnictwa też nie jestem🙂. Dlatego mój post czy różnica między dużą szybą a szybą oryginalną z deflektorem jest znacząca? Dzięki wam wiem już więcej , dzięki Jagrab za za wykład z fizyki. Jak
będzie zbyt mała wentylacja to sobie dziurę wywierce
-
Ja powiem szczerze że jeżdżę na standardzie i wszystko jest ok. Po wielu latach uważam że duża szyba to duże turbulencje przy prędkości, zero wentylacji w ciepłe dni. A wiatr we włosach to przecież to po co kupujemy moto.
Taka moja prywatna opinia
-
Szkoda że przed zakupem nie można sobie przetestować i zdecydować która opcja bardziej nam odpowiada.
-
Ja mam Givi Airflow, wzrost 187, na oryginalnej szybie nie jeździłem, więc nie mam porównania, ale z tej Givi nie jestem do końca zadowolony. Z drugiej strony nie wiem czy inna szyba jest w stanie coś poprawić. Najlepiej byłoby przetestować, co jest raczej niemożliwe.
-
No i właśnie to turbulencje i hałas w kasku to zbyt gorąco latem bo problemy w wentylacja ,niektórzy zadowoleni z wymiany szyby inni mniej chyba rzucę monetą 😀
-
Najlepiej mieć szybę regulowaną. Albo 2 szyby i szybki montaż ;).
Jak jest gorąco i sucho lepsza szyba jest taka, co daje możliwość skierowania strugi na klate.
Nie jest gorąco, natomiast masz zwierzyniec na wizjerze i ciuchach, musisz jeździć z całkowicie opuszczoną szybą w kasku.
Jak jest chłodniej, to zdecydowanie lepsza szyba wysoka, nie jest zimno, deszcz nie pada, nie łapiesz całego syfu na siebie.
Wysoka szyba wg. mnie ma jednak wiecej zalet, niż wad, niestety jak jest gorąco, to warto mieć przewiewną kurtkę, albo preferować jazdę na stojąco ;)
-
To już bardziej pomyślałbym chyba o zwykłym deflektorze.
-
No wszystko zalezy od szyby. Ja kupiłem mojego xrx ze standardową szybą, była ona dość niska, możliwe, żę są 2 wymiary standardowych i XC ma wyższą niż XR - nie wiem.
Sam deflektor niewiele pomagał, robiło się tylko głośno, a jak wiało tak wiało.
Po założeniu wysokiej loostera, dodałem deflektor i ustawiłem minimalnie nad szybe, żeby odchylał strugę ponad kask. Takie rozwiązanie powoduje, że jest i cicho i nie ma komarów i ... ciepło. ;)
-
Takie rozwiązanie powoduje że jest cicho. To na motórze może być cicho? Kolejny ważny aspekt. Dobrze było by słyszeć komunikaty Janosika w interkomie lub swój plecaczek tymczasem po wyżej 80 km /h można o tym zapomnieć. Mam jeszcze kilka dni na podjęcie jakiejś decyzji ,26 maja lecimy na mazury na 4 dni . Pytanie z jaką szybą 😀
-
Oryginalnie w Desercie szyba powodowała u mnie huk w kasku.
Na szybie puiga nie mam z tym problemów. Robali dużo mniej. I tu ciekawostka opuszczona na maksa nie powoduje huku w kasku tylko przyjemne wianie - tylko te robale…ech…
-
Błazeju jeżeli ty nie możesz rozmawiać już powyżej 80 to podejrzewam za głośny kask lub jakość interkomu. Ja do 120 swobodnie rozmawiam i to na Intuderze gdzie szyba jest symboliczna, na Tygrysie jeszcze nie rozmawiałem ale na pewno będzie lepiej
-
Może też jest wina kasku ja się jeszcze na tym nie znam.
-
Polecam stopery do uszu, wtedy interkom będziesz słyszał w całym zakresie prędkości. Zgadzam się z kolegami w kwestii turbulencji i wentylacji, przerabiałem to bardzo długo. W fazerze wkurzało mnie dmuchanie oryginalnej szyby prosto w wizjer, kupiłem puig double bubble ale zaczęły się turbulencje i bujanie kaskiem. Próbowałem deflektora ale przy tak nadal relatywnie niskiej szybie było tylko gorzej. W końcu obciąłem szybę puiga na krótką i zrobiło się cicho i bez turbulencji tylko z muchami na wizjerze. W obecnym GSie mam szybę standardową z deflektorem i poza drobnymi turbulencjami jest cicho, bez robali i... Gorąco! Na lato zakładam króciutką szybę z której dmucha na klatę więc jest czysta struga na kasku bez turbulencji i na wybojach nic nie dynda. Zastanawiam się czy na zlot już założyć króciutką czy jeszcze zostać przy wysokiej... Dzisiejsze 27 stopni nastawia mnie w kierunku krótkiej :)
-
No i tutaj sprawdza się szyba regulowana, jak to teraz w tych nowych cackach jest....
Ja preferuję szybę wysoką, a na lato jeździsz z goło klato....
-
Dzięki wam wszystkim. Myślałem że zakup szyby to jest prostszy temat,tymczasem po jej nabyciu może się okazać że nadal jest coś nie tak jak bym tego chciał 😀.najlepiej dwie pary szyb, dwa rodzaje kurtek ,butów,spodni ,najlepiej przyczepkę i wszystko zapakować 😁
-
Dzięki wam wszystkim. Myślałem że zakup szyby to jest prostszy temat,tymczasem po jej nabyciu może się okazać że nadal jest coś nie tak jak bym tego chciał
.najlepiej dwie pary szyb, dwa rodzaje kurtek ,butów,spodni ,najlepiej przyczepkę i wszystko zapakować 
Nawet gra w szachy jak chcesz ładnymi nie jest tania :)
-
O to to.
Dlatego widzisz że biznes moto się kręci, i jednak ludzie cały czas coś dokupują, to but lepszy, to kurtka cieplejsza/zimniejsza to kominiarka co nie zostawia pasków, to kask cichy, to szyba, to opona i tak w kółko macieja...
-
i to najlepszy busienss. bo jak kupujesz narzędzia, to patrzsz na funkcjonalność, cenę i czy ci się opłaca.... al jak ładujesz kasę w hobby..... to więcej tylko podatki żrą.
-
Po to są zloty właśnie żeby przed kupnem gadżetu zobaczyć powąchać pomacać :)
Z szybami to jest jak z gustami, ciężko doradzić bo każdy będzie miał inne odczucia, nawet przy tej samej szybie.
Mi przy wzroście 180cm szyba w tigerze 1200 desert edition bardzo pasowała, jedna z najlepszych szyb oryginalnych - choć w tej wersji desert jest chyba wyższa niż standard.
-
Mi przy wzroście 180cm szyba w tigerze 1200 desert edition bardzo pasowała, jedna z najlepszych szyb oryginalnych - choć w tej wersji desert jest chyba wyższa niż standard.
No właśnie oryginał w Desert jest niższa niż standard XCA lub Alpine.
-
Decyzja zapadła , sugestie wykładowcy fizyki JaGrab 😁przemówiły na korzyść lostera tym samym podreperuje trochę polską gospodarkę.Obym był zadowolony. A jak będzie inaczej to po nawiercam skróce i będzie gitara
-
Pytanie troszkę z boku:czy szyby z Tiger 800 pasują do Explorera Gen 1? Na oko rozstaw tych 4 śrub jest taki sam.